Waarom zou je een bedrijfs vermelding op Google Search en/of Google Maps aanpassen?
- Vestiging claimen (als die vermeld staan op Google) en alle Google Mijn Bedrijf vermelding(en) om die te optimaliseren.
- Verkeerde informatie zal Google gebruikers mogelijk irriteren. (Dat heeft negatief effect op SEO)
Onbedoelde Samenvoeging
- Adres
- Openingstijden van het bedrijf
- Telefoon nummer
- Website adres (indien van toepassing)
- URL van de afspraak
- Diensten die je aanbiedt
- Beschrijving van jouw bedrijf
- De datum waarop jouw bedrijf voor het eerst geopend
- Foto's
Verberg bedrijfsadres voor Google-gebruikers
Wij raden eerst aan je bedrijf te claimen en te verifiëren in Google Mijn Bedrijf. Bij het instellen van je GMB (Google mijn bedrijf) profiel vraagt Google je of je een locatie hebt die klanten kunnen bezoeken.
Maar pas op
In het verleden heeft Google er grote moeite mee gehad om vermeldingen waarvan de details, het adres en hetzelfde kantoornummer van elkaar te onderscheiden. Google is in de loop van de tijd wat slimmer geworden, maar dit soort onbedoelde samenvoegingen komen nog steeds voor.
Wat is de Google 3-pack?
De Google 3-pack is de manier waarop Google de topresultaten weergeeft voor een zoekopdracht naar een lokaal bedrijf.
GMB helpt je potentiele klanten je te vinden in de lokale zoek resultaten.
Het kan je voorsprong geven op je concurrenten door je bedrijf vóór dat van hen te plaatsen - op een van die felbegeerde top drie plaatsen.
Service Area Business (SAB)
Bij het opzetten van je GMB profiel vraagt Google je of je al dan niet een locatie hebt die klanten kunnen bezoeken. Als je je klanten bijna nooit op je werkplek ontvangt, maar altijd naar hen toegaat of afspreekt op een andere locatie dan kwalificeert je onderneming als een zogenaamde Service Area Business (SAB) en dien je je adres op het Google My Business dashboard te verbergen om te voldoen aan de eisen die Google stelt.
Dus, Service Area Business (SAB) of een fysiek bedrijf. Als alternatief is het mogelijk een combinatie van beide te zijn (wat Google een hybride bedrijf noemt). Voordat je je bedrijfsadres verbergt, is het belangrijk na te gaan of je bedrijf al dan niet in deze categorieën valt en of het verbergen van je adres meer kwaad dan goed kan doen.