Een Persona-prototype maken met gratis tools

Hiermee willen we het potentie aantonen van data-gedreven persona's om persona's te segmenteren met gratis tools

  1. Haal gegevens uit je analytics 
    • Bezoek de tabbladen demografie, interesse en geo/locatie in je Google Analytics Audience-rapport
    • Ga naar Facebook Business Manager, zoek naar Audience Insights tool in de browser en analyseer ofwel interesses of concurrenten (als ze groot genoeg zijn)demografie voorbeeld - groove digital
Dit rapport is gebaseerd op 100,0% van beschikbare gegevens.








Van doelgroep segment naar buyer persona

2. Doe meer onderzoek (verrijk je gegevens) 


screenshot segmenten - Groove digital


3. Gebruik Hubspot Persona Maker om een B2B persona te maken: Maak mijn persona

  • Volg de stappen in de vragenlijst en vul je e-mail in om de persona te ontvangen.

Leuk weetje: Deze tool is gemaakt met https://www.typeform.com/ Leer hoe

User persona template 

4. Gebruik https://xtensio.com/user-persona/ om een mooi ogend persona te maken. 

Selecteer User persona template en maak een mooi prototype zoals deze;

Screen Shot 2017-10-28 at 14.02.25.png