Hiermee willen we het potentie aantonen van data-gedreven persona's om persona's te segmenteren met gratis tools
- Haal gegevens uit je analytics
- Bezoek de tabbladen demografie, interesse en geo/locatie in je Google Analytics Audience-rapport
- Ga naar Facebook Business Manager, zoek naar Audience Insights tool in de browser en analyseer ofwel interesses of concurrenten (als ze groot genoeg zijn)
Dit rapport is gebaseerd op 100,0% van beschikbare gegevens.

Van doelgroep segment naar buyer persona
2. Doe meer onderzoek (verrijk je gegevens)
- Doe extern onderzoek om inzicht te krijgen in de specifieke kenmerken van je doelgroep - dit is een voorbeeld van een aantal segmenten
- Voer vraaggesprekken met klanten of stuur een enquĂȘte uit
3. Gebruik Hubspot Persona Maker om een B2B persona te maken: Maak mijn persona
- Volg de stappen in de vragenlijst en vul je e-mail in om de persona te ontvangen.
Leuk weetje: Deze tool is gemaakt met https://www.typeform.com/ Leer hoe
User persona template
4. Gebruik https://xtensio.com/user-persona/ om een mooi ogend persona te maken.
Selecteer User persona template en maak een mooi prototype zoals deze;